Dish Hantverk & Design AB
Organisationsnummer 559428-4365
Företaget har sitt säte i Almunge.
Postadressen Blåkullavägen 6, 74172 Almunge.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@dishdesign.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Vi har i nuläget endast möjlighet att ta emot beställningar via www.dishdesign.se alternativt via mail till info@dishdesign.se. Om du behöver hjälp med din beställning eller om något blivit fel så är du varmt välkommen att höra av dig via mail.
Om beställaren är under 18 år skall beställningen gå via målsman.
Efter genomfört köp och när vi mottagit din beställning så skickas det automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit i beställningen. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse så kontrollera även din skräppost. Kontrollera alltid din orderbekräftelse (inklusive stavning) så att denna stämmer överens med det du har beställt.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@dishdesign.se
Alla priser är angivna i SEK och inklusive moms. I kassan anges den totala kostnaden inklusive frakt.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
LEVERANS/FRAKT
Våra leveranstider är beroende av vilken produkt det gäller
Om du inte mottagit din vara inom förväntad leveranstid (och vi inte har kontaktat dig om ändrad leveranstid) så kontakta oss på info@dishdesign.se.
Vi har en fraktavgift leveranser inom Sverige för de flesta av våra produkter.
Vi skickar dina produkter med Post Nord till närmaste serviceställe.
För skrymmande gods (möbler, rollups etc beräknas frakten separat men då får ni information av oss innan ordern går igenom med uträknad fraktkostnad
Öppet köp kräver en obruten förpackning och ingen åverkan får finnas på produkten. Du får dock fortfarande betala för frakten. Läs mer på konsumentverket.se
EJ uthämtade paket
Om köparen vill ha leveransen skickad en gång till så betalas den totala avgiften för leveranserna av köparen.
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund alltid en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
OBS! Gäller ej vid personlig märkning (brodyr, tryck, lasergravyr eller specialbeställda möbler) och kräver en obruten förpackning och att ingen åverkan får finnas på produkten.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera omärkta och felfria varor utan att ange någon anledning, s k ångerrätt. Lappar, etiketter och eventuella produktförpackningar ska medfölja returen i ursprungligt skick.
Du behöver meddela oss om detta så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits och varan ska därefter omedelbart returneras.
Skulle du mot förmodan vara missnöjd med din personifierade produkt vill vi självklart att du kontaktar oss så försöker vi hitta en lösning.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@dishdesign.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du som kund står för returfrakt, leverans till ombud och skicket på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
- Specialtillverkad produkt, som har tillverkats särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Observera att produkter med personlig märkning, ej omfattas av ångerrätten enligt 2 kap 11§ 3p av Distans & hemköplagen.
Se Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Vi erbjuder 3 (tre) års reklamationsrätt på våra varor.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckt och reklamationen är inte godkänd förrän vi mottagit och kontrollerat varan.
Hur går vi tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@dishdesign.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, en beskrivning av felet samt om möjligt bild eller film av varan där defekten ses.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Cookie är en liten textbaserad datafil som en webbserver kan be att få spara i webbplats besökarens dator. Syftet kan exempelvis vara att användaren inte ska behöva logga in på nytt eller ändra inställningar för varje besök, att följa med hur webbplatsen används eller att användaren ska få individualiserad reklam baserad på tidigare sökningar och köp.
De flesta webbläsare är inställda på att acceptera cookies. . Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Genom att handla hos dishdesign.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar alltid om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.
Vi sprider aldrig dina uppgifter vidare till tredjepart utan rättslig grund.
Dishdesign.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning (samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden) – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. Exempel på personuppgifter är namn, personnummer, adress, e-postadress, telefonnummer, bild, köphistorik etc.
En behandling av personuppgifter är allt som görs med dem, exempelvis insamling, bearbetning, ändring, lagring, läsning, utlämning, avidentifiering eller radering.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order inklusiva garanti eller reklamationsärenden. lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress? och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. Personuppgifterna bevaras i 7 år enligt bokföringslagen
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Vi säljer eller hyr inte ut era personuppgifter till andra företag. Vi överför till eller delar era personuppgifter med nedan omnämnda och utvalda mottagare om det är nödvändigt för ändamålet till exempel för att tillhandahålla en produkt eller tjänst som ni har begärt.
Vi överför era personuppgifter till företag eller myndigheter som är självständigt personuppgiftsansvariga, det vill säga själva bestämmer ändamålet och medlen för behandlingen av personuppgifterna. När era personuppgifter delas med ett företag eller myndigheter som är självständigt personuppgiftsansvarig gäller deras integritetspolicy.
Rätt till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätt att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Dishdesign.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, arn.se.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.